Saturday, December 4, 2010

Hello...hello...


     Anda pernah menggunakan talipon rumah?Bosan dengan pemanggil yg tak dikenali?Anda tahu cara menjawab yang betul agar sipemanggil tidak membuat panggilan yang kedua?Meh sini aku tolong tunjukkan..


Pemanggil-Hello,siapa disana..?
Korang-Kalau tak tau siapa kat sini,buat apa ko tepon...?Baik ko tepon orang yang ko kenal.....


Pemanggil-Hello,boleh tanya tak..?
Korang-Maaf,ini bukan tempat bertanya...sila ke kaunter sebelah ya...


Pemanggil-Hello,dik,ayah ada tak...?
Korang-Kalau dia ada aku tak yah nak jawab panggilan neh..Lain kali tunggu ayah aku ada baru tepon..


Pemanggil-Hello,buat apa tu..?
Korang-Aku tengah menyelam kat dasar lautan ha..Ko waras ke tidak ni...?


Pemanggil-Hello,boleh tolong panggilkan ayah..?
Korang-Panggil sendiri...aku nak kejamban neh...perut sakit...


Pemanggil-Hello,betul ke ini no 064944544..?
Korang-Jelas sekali no tu tak betul...Kalau betul ko tak yah tanya lagi dah......


Pemanggil-Hello,bapak ada rumah tak..?
Korang-Memang bapak saya ada rumah...tapi,semuanya dah abis disewakan...ko carik rumah lain le...


Pemanggil-Hallo,ada olang ka..?
Korang-Abis,aku ni apa..?Antu,pontianak,sundel bolong,zombi kg pisang...congkak....?Bodoh punya olang.....


Pemanggil-Hello,Ramli Bobet ke tu..?
Korang-Bukan,dia tengah tengok tv tu ha....Tapi dia pesan,kalau sesapa tepon,cakap dia dah kuar...Ko nak pecaya ke tidak,ko punya pasal..aku tolong sampaikan pesan dia je...pe pehal..esok ko tepon balik...itu pun kalo ko tak amik ati le ngan dia....


Pemanggil-Hello,Tambi,papa ada rumah ka..?
Korang-Maaf,saya bukan Tambi...Tambi tiada kena-mengena dengan saya...Tolong tepon jiran sebelah saya,En Ravi...Mungkin anak dia bernama Tambi.......


Pemanggil-Hello pak,bisa cakap sama Pak Om..?
Korang-Maaf,saya tak ada anak yang bercakap macam awak ni,dan kalau bapak saya terkena bisa,pandailah saya hantar dia pergi klinik....


Pemanggil-Hello...Kakak ada ka..?Saya utang jugak mahu tanya...
Korang-Senjak bila pulak ko pandai mengaku adik-beradik ngan aku bila nak kutip utang neh...?Dan setahu aku,aku sorang je adik kakak aku...Ko jangan nak buat hal...Kang aku repot kang...


Pemanggil-Hello,Ramli ke tu...?
Korang-Assalammualaikum..Apa salahnya ko mulakan dengan salam...Sejuk sikit ati aku yang panas neh.Lain kali kalo ko tepon tak bagi salam,Aku suruh nyonya depan rumah jawabkan...Paham..?Masih tak paham...?Baik ko berambus sekarang,sebelum aku belangkung ko ngan tepon neh......


     Just for joke....korang jangan buat pulak...Salam dari aku.
                               - Assalammualaikum-