Monday, April 18, 2011

POPPP...KELEPOSHHH...SRURRRR...




Engkau datang tak mengira waktu...

Ihhh...Ihhh...
Time ni la pulak...

Kriukk...

Brrrr...Brrr...
Sabo le...
Adoi...

Mana ni..?
Ala hai...
Tak de la pulak...

Ih...Ih...
Lari...
Kena cepat...

Piutttttt....

Zrrrrrr...

Tup tap tup tap...
Sini pun tak de..?
Tengok kat sana pulak...

Tup tap tup tap...

Brrrrrrr...

Nampak macam sama...
Lari laju sikit...
Tup tap tup tap...

Zerrrrrr...

Chettttttssszzz...

Brrr...

Tuttttt....

Ahhh...
Kira boleh je lah...

Kriukkk...

Dammm...

Tapp...

Brrrrrrrrr...
Ye le...Ye le...

Zriuttt...

Ermmmm...

Erghtttttttttttttt...!!

Nyam..Nyam..Nyam...

Berurrrrrrrrrrr...

 Grok...Grek...

Kelepop..!

Serurrrrr...

Put...

Berurrrr...
Berurrrrrrrr...

Kelepop..!
Keleposhhhhh..!

Serurrrr...

Ahhhh...
emm...

cezzhhhhh...

Srut..!!

Selamat...

Ehhh...

Alamak..!!

Lupa la pulak...

Gluk...Gluk...Gluk...

Ahhhhhhh....

Legaaa...

Alhamdulillah...

Sambung balik...

Apa?

Korang pelik aku bersyukur?
Tak boleh kah aku bersyukur kerana
nikmatnya...?

Atau korang yang salah faham..?

Salah kah aku yang sedang memancing ikan,
tiba2 perut aku terasa lapar sangat...
Lalu aku tinggalkan pancing aku
ditepi kolam walaupun masa tu tali
pancing aku sedang ditaik ikan...

Lalu aku mencari kedai makan...
nak cepat lagi,aku berlari...
Jumpa sebuah kedai makan,
alamak,kedai cing cong la pulak....

Aku berlari kearah kedai yang lain.
Perut aku makin kuat berbunyi...
Kedai muslim,cantik.

Aku order mee goreng dengan telur setengah
masak 2 biji...
Aku makan dengan gelojoh,
sampai lupa nak order air....

Erkkkk....

sendawa lagi...

Alhamdulillah...

Berfikir diluar tempurung,kerana apa yang
didengar,bukan semuanya benar...
dan apa yang kita lihat,
bukan semuanya salah.....

-Assalammualaikum-



    

SEBELUM KORANG LEBAM BIJIK MATA....

                                            
                                                klik untuk besarkan gambar


     
Yang ringan sama dijinjing,yang berat sama dipikul...
Tapi kalau nak tolong pikul tu,tengok2 le ape
muatan yang dibawa...takut nanti
terpikul barang seludup..Kalau kantoi,nahas korang
sama2 meringkuk dalam lokap...ha ha ha..



Yang tegak tak semestinya lurus,yang condong belum
tentu bengkok.Tetapi kalau yang tegak dan lurus
seperti tiang dah semakin condong,ada lebih baik korang
cepat2 melingkup sebelum tiang tu terlingkup..



Berat mata yang memandang,berat lagi bahu yang
memikul,kerana mata korang hanya pandai mentafsir,sedangkan 
bahu yang memikul kepunyaan aku...Dan sebelum
aku cungkil bijik mata korang dengan buluh ni,lebih baik
korang diam2....



Indahnya bahasa bukan kerana kata2...
Kerana bahasa yang indah kalau tak kena masa diperkatakan,
boleh lebam bijik mata...

Hampehhh....