Saturday, April 23, 2011

MAKANAN LAUT PALING MENJIJIKKAN

Jom...Hari ni aku nak belanja korang makan
makanan laut yang ori.Tak caya,
cuba try test tengok...
Ini betul2 kaw..!!


     Korang sanggup ke makan sampai habis..?Nama makanan ni Sannakji-hoe.Ramuannya cukup mudah,
cuma sotong hidup dan serbuk bijan.
Ia dihidangkan semasa sotong tu
masih bergerak2...Ceh..


Nama hidangan ni pulak Ying Yang Fish.Apa yang menariknya hidangan 
ini ialah ikan tu masih hidup.Lebih kurang macam orang
kata nyawa2 ikan lah.Tak tahu lah aku macam
mana nafsu diorang ni..?


Ini hidangan spesel.Udang dengan obor2.
Kuahnya adalah air arak.Nama hidangan ni
Drunken Shrimp.Sesuai sangatlah dengan namanya,
Udang mabuk...ha ha ha..Aku ingat kung fu
mabuk je ada...Rupanya udang pun mabuk..


Ni yang last aku belanja.Pencuci mulut.
Kek keju basi @ masam.Tengok rupa pun dah tau
macam mana rasanya.Nama kek ni Casu Marzu.
Rupa dah macam berulat.Ini baru betul2 makanan basi.!!
Ampehhhh...


Laa...Lupa lak nak order minuman...
Neh aku syorkan,darah jerung putih dengan
puri tomato.Namanya Shark-Henkem.

Semua sekali satu set hidangan
berharga RM68.50.Aku sanggup bayar..
Korang sanggup makan ke..?