Thursday, September 5, 2013

10 PERKARA YANG KORANG TIDAK TAHU TENTANG ULTRAMAN

Korang pernah jadi kanak2.Korang pernah tengok tv masa kanak2.Dan korang tentu pernah tengok cerita Ultraman kat tv.Kalau tak tengok pun,tertengok..Tetapi  korang tahu tak....

1)Ultraman hanya muncul di Jepun.Ia tak akan muncul dinegara lain walaupun ada raksaksa muncul di China,Rusia,Bangladesh,Iran atau pun Malaysia.

2)Ultraman juga mempunya emak,ayah,abang,adik,kakak,atuk,nenek dan juga moyang.

3)Tidak seorang pun yang tahu bagaimana Ultraman makan dan minum sebab mulutnya tidak boleh dibuka senjak dilahirkan.

4)Jepun adalah satu2nya negara dimana rakyatnya boleh melihat raksaksa.Kalau nak tengok raksaksa,korang kena pergi sana la...

5)Ultraman sebenarnya tidaklah sekuat mana,ia sering kali cedera parah setiap kali melawan raksaksa.Namun ia tidak pernah dimasukan ke wad kecemasan.

6)Ultraman tidak pernah menukar baju dan seluarnya semenjak dilahirkan.

7)Ultraman tidak boleh bercakap.Ia hanya boleh menuturkan 1 perkataan sahaja iaitu,"hiyahhhhh".Jadi jangan kata Ultraman tu sombong kalau terserempak dengannya.

8)Ultraman tidak tahu menggunakan internet.Apa tah lagi untuk berfacebook.

9)Ultraman tidak menggunakan minyak sebagai bahan api untuk terbang sebagaimana kapal terbang atau pun jet pejuang.

10)Dan yang paling pasti dan yang korang tak pernah terfikir adalah,Ultraman tidak pernah mandi..!!Sebab itu ia seringkali cepat2 meninggalkan bumi  jepun sebaik sahaja berjaya membunoh raksaksa sebab takut bau badannya yang haprak diketawakan orang ramai.

Jadi kalau korang tertengok cerita Ultraman nanti,korang fikirkan balik apa yang aku terangkan diatas.Dan korang akan melihat kebenarannya,,keh keh keh......