Thursday, September 5, 2013

ANAK MELAYU KITA HEBAT BERBOGEL DISANA SINI

Try2 skodeng kat internet nak tengok kehebatan orang melayu.Mak datuk..!!Naik terperanjat aku bila apa yang aku lihat adalah diluar pemikiran aku.Aku fikirkan semua itu tak pernah terjadi,namun sebaliknya.Orang melayu dah makin berani,mereka berlumba2 menayang body dengan harga yang tak seberapa.Pelik juga maca mana web2 ini boleh terlepas dari pengetahuan kerajaan Malaysia.

Apa yang menariknya kebanyakan gambar2 bogel tersebut diambil dengan kerelaan hati mereka sendiri.Sukar nak dibayangkan seorang wanita beragama islam yang menjaga auratnya sanggup bergambar lucah.Sedih,dengan kain tudung yang masih lekat dikepala,mereka tanpa segan silu beraksi lucah.Dan bagaimana gambar2 ini boleh terlepas ke internet tidak dapat dipastikan.Kenapa ini harus terjadi.Jawapannya mudah sahaja,kurangnya pengetahuan dalam agama.Jika mereka mengetahui dan menjaga solat yang 5,nascaya mereka akan dilindungi juga.

Pernah aku bertanya kepada seorang kenalan,jawabnya ,adakalanya mereka melakukan kelucahan ini atas alasan suka2 dan mencari pengalaman baru,Semua berpunca bila mereka mula berjinak2 melawat ke laman web lucah luar negara yang wujud macam cendawan busut.

Seorang kawan  pula memberitahu bahawa ada juga kes2 yang disebabkan oleh masalah kewangan.Mereka sanggup bergambar bogel demi bayaran yang tak seberapa.Kebanyakannya berlaku kepada pelajar2 yang menuntut di pusat pengajian tinggi.

Tak kurang juga wanita2 tersebut ada yang diperdaya oleh teman lelaki sendiri.Akibat terlalu percaya dan cinta,sanggup membuat apa sahaja.Namun bila hubungan sudah renggang dan terputus ada gambar2 yang muat naik ke internet untuk tujuan menjatuhkan maruah seseorang.Mungkin kerana marah akibat memutuskan perhubungan dengannya.

Pun begitu,kesimpulan yang aku dapat,semua ini berpunca dari satu perkara pokok,iaitu iman yang lemah.Lemahnya iman mereka sehingga mereka mudah terpedaya dan terpengaruh dengan anasir yang tak bermaruah ini.Pinta aku,jauhkanlah semua ini dari keluarga kita semua...


Saranan aku kepada Kerajaan Malaysia agar di wujudkan akta dibawah kanun kesiksaan untuk mendakwa mereka2 yang beraksi lucah dan bogel,Ia sebagai pengajaran berguna untuk semua.Kesalahan mereka ini sama beratnya dengan mengedar dadah,kerana ia boleh menhancurkan masa depan anak bangsa dan negara.

Sekarang aku baru tahu yang melayu memang hebat.Anak2 melayu hebat.Dan awek2 melayu bertudung pun hebat2 juga.Tepuk dada tanya selera,semakin kita menuju kenegara maju,semakin maju perangai anak2 melayu kita.Melayu sudah lupa dan melayu memang hebat.Hebat menghancurkan masa depannya sendiri.....Semoga catatan aku kali ini dapat membantu sedikit sebanyak agar berwaspada dengan tipu helah dunia masa kini.Peri bahasa kalau dulu berbunyi, kerana duit,tergadai body dan sekarang tak jauh bunyinya,kerana kekasih ku ikutkan hati.Maaf dari aku,catatan aku kali ini bukanlah untuk menyiarkan gambar2 lucah dan bogel,tetapi sebagai bukti apa yang aku catatkan adalah benar belaka.

moral/berkorbanlah demi maruah, bangsa dan agama,bukan demi kekasih,kewangan dan keseronokan.