Sunday, November 30, 2014

LELAKI DENGAN BEG SANDANG - DUNIA MAKIN NAK TERBALIK

Asalammualaikum,pe kabar korang.Harap sihat-sihat semua.Selamat kehulu-kehilir menunaikan undangan majlis perkahwinan.Hari ni aku nak cerita pasal beg.Bukan beg pakaian,bukan beg sekolah,bukan beg sampah,tapi beg yang orang lelaki sandang bawak kesana-kemari.Kita semua sedia maklum,penghujung dunia ini nanti,matahari akan terbit terbalik,dari barat ke timur.Namun sebelum matahari terbit terbalik,banyak sudah kandungan yang ada didalam dunia ini sudah terbalik.

Perempuan dah jadi lelaki,lelaki dah jadi perempuan,terbalik gak ar tu.Sungai dah kering kontang,bukit pula yang banjir lumpur,terbalik gak ar tu.Masjid kat bandar penuh sendat ngan makmum,masjid kat kampung makmum 3,4 kerat je,tarbalik gak ar tu.Dahulu orang berebut-rebut nak makan kenduri kawin,kini orang berebut-rebut nak mengelak dari pergi kenduri kawin,terbalik gak ar tu.Dahulu cari duit untuk hidup,sekarang hidup untuk cari duit,terbalik gak ar tu..Banyak lagi yang dah terbalik,cuma dunia ni je yang belum terbalik.agaknya bila semua isi kandungan dunia ni dah habis terbalik,baru ar dunia ni pulak yang terbalik.pas tu kiamat ar..

Ok,aku nak cerita satu lagi benda terbalik kat dunia ni.Kalau dulu orang pompuan yang sandang beg tangan kehulu-kehilir,kini orang lelaki lak yang sandang beg tangan.Tak caya tengok keliling korang.Entah-entah korang pun sama.Hua hua hua..

Aku ada buat sedikit soal selidik ngan lelaki-lelaki yang sandang beg tangan/kecik kat bahu ni.Soalan pertama yang biasa aku ajukan kepada mereka ialah,apa yang menyebabkan mereka membawa beg sandang tersebut.Antara jawapan mereka ialah,senang nak bawak barang-barang kecik seperti phone,rokok atau pun tab.Soalan kedua aku,tak rasa janggal ke bawak beg macam pompuan.Antara jawapan mereka,Dah terpaksa,poket tak muat nak sumbat android besar pinggan,peduli lah apa orang nak kata,senang nak cari sebab letak satu tempat dan engkau sibuk-sibuk tanya pe hal...hu hu..

Ok,ni soalan cepu mas,aku tanya apa jenis barang yang korang sumbat dalam beg kecik korang tu.Kebiasaannya,android phone,rokok,lighter,buku nota kecik,duit kertas seringgit dua,duit syiling seposen dua tuk parking,pen dan cermin mata.

Itu adalah barang-barang biasa atau pun normal.Namun lain orang lain perangainya.satu mamat ni aku tanya apa ada dalam beg kecik dia,dia jawab tak ada apa-apa.aku desak lagi nak tahu,so dia lambakkan segala yang ada dalam beg kecik dia.Korang rasa apa yang ada?Hua hua hua,,antaranya,4 buah handphone,3 darinya rosak.Ha ha,jam tangan 2 unit.Dua-dua rosak.Adoi..Sikat kutu satu,pen marker dan tudung oren...kah kah kah...

Ni sorang lagi,gaya agak kemas,bila aku tanya apa ada dalam beg kecik dia,dia kata barang-barang biasa je.namun bila semuanya dikeluarkan,sekali lagi aku gelak besar dalam hati.Antaranya,duit syiling satu tin,kira-kira sebesar tin sardin kecik cap ayam.Sikat rambut,bil-bil letrik yang dah lama,Kuaci bunga matahari satu bungkus dan beberapa ringgit duit kertas.aku tak tanya kenapa benda-benda tu ada dalam beg diorang,aku hanya tanya apa yang diorang isi dalam beg tu je.

Yang sorang ni mamat melepak kat kedai kopi.Bila dikeluarkan segala yang ada dalam beg keciknya,aku gelak lagi dalam hati.Korang tahu apa isinya?Sebuah android phone,sekotak rokok seludup,mancis api,sebiji buah kurma(pelik tul aku cam ne buah kurma tu leh berada dalam beg keciknya),satu sudu makan,kunci motosikal dan sekeping gambar pompuan.

Rasa yang ni normal sikit.Bila ditanya apa ada dalam beg keciknya dia jawab,phone,cermin mata,power bank,pen dan buku kecik.Ok ar tu,munasabah gak kandungannya.

Yang terakhir aku tanya,dia jawab,tak payah amik tau ar..Tapi aku paksa gak.Aku kata aku akan rahsiakan,cuma untuk soal selidik.akhirnya dia setuju.Korang tahu apa yang ada dalam beg keciknya?Pisau lipat sebilah,pil kuda 26 biji,buku 555 sebuah,pen 2 batang dan kondom yang belum digunakan.Mang ai,ni nak kira katagori apa lak ni?Entah,baik aku cabut,walaupun aku kenal dia,tapi hati aku rasa tak sedap je.

Akhirnya,aku buat kesimpulan,lain keperibadian seseorang itu,maka lainlah yang dibawanya dalam beg kecik yang disandang dibahunya.Agaknya mungkin ada yang bawa pistol atau pun bom dalam beg kecik tu.Siapa tahu kan?Aku baru soal beberapa orang kat sekitar aku je,dah macam-macam benda aku temui dalam beg mereka.Ini kan pula kalau soal selidik satu malaysia.Ah,lupakan lah...

Berbalik kepada cerita terbalik tadi,korang jangan terperanjat lak bila ada mamat  bawa beg kecik yang isinya bedak,gincu,maskara dan minyak wangi.Sebab itu adalah tanda-tanda yang dunia ini telah berada dipenghujungnya.Jadi,marilah kita bermohon agar dijauhkan dan tidak tergolong didalam golongan yang terbalik ini.

Sekian untuk kali ini

10 LINK FOR PC FREE GAMES DOWNLOAD / 10 LINK UNTUK DOWNLOAD PC GAMES PERCUMA

Untuk korang yang tercari-cari link untuk download games pc percuma,korang leh cuba link-link kat bawah ni.

big fish games-download free pc games,free online games

Mystery Case Files: Dire Grove, Sacred Grove Collector's EditionDark Parables: The Little Mermaid and the Purple Tide Collector's EditionQueen's GardenBig Fish CasinoBush Whacker 2Hidden ExpressMidnight Castle

download link/download disini
http://www.bigfishgames.com/pc-games/

free games download-premium free full version

Download City Racing Free GameDownload Fishdom Free GameDownload Air Assault 2 Free GameDownload Lost Treasures Free Game

download link/download disini
http://www.freegamesdownload.com/?gclid=COT30dC8ocICFVUQjgodMEoAWg

game top-free games download

Shadow Shelter Free Game DownloadsRoyal Envoy 2 Free Game DownloadsBig Air War Free Game DownloadsSupercars Racing Free Game Downloads

download link/download disini
http://www.gametop.com/

my real games-free games download

Space Bubbles - Download Full Version FreeAmazon Adventure - Download Full Version FreeBilliard Masters - Download Full Version FreeThe Rise of Atlantis - Download Full Version FreeNuclear Bike 2 - Download Full Version FreeSolitaire Haven - Download Full Version Free

download link/download disini
http://www.myrealgames.com/genres/free-games-download/

ea free games download

Dawngate_GDP_thumbnail_298x168.jpgswtor-thumb-298x168.pngNFSWorld-thumb.pngTS4_banner_298x168.pngFIFA14_298x168.jpgMirrorsEdge2_298x168.jpg

download link/download disini
http://www.ea.com/pc-download

download free games

MinecraftSuper Mario 3 Mario ForeverJohn Deere Drive Green

download link/download disini
http://www.download-free-games.com/

download free games

Hellish MotorbikeRacing Dynamics gameGoat Kart Racer game

download link/download disini
http://www.in.com/downloads/games-recently_added-1.html?region=rotw

download games free

Download Mahjong World Contest GameDownload The Promised Land GameDownload Sproink GameDownload Luxor 2 GameDownload Diner Dash: Flo on the Go GameDownload Hide and Secret Game

download link/download disini
http://www.soft32.com/windows/games/

free games download free

Big City Adventure: ParisBig City Adventure: London ClassicBig City Adventure: Istanbul
Download Jewel Quest GameDownload Mah Jong Quest GameDownload Atlantis Quest GameDownload Fairy Godmother Tycoon GameDownload Mad Magic GameDownload Nanny Mania Game

download link/download disini
http://www.iwin.com/categories/games/free

all free games download
Bookworm AdventuresHidden Identity – Chicago Blackout Mystery P.I. - Lost in Los Angeles

Mystery P.I. - San FranciscoMystery P.I. - The Vegas HeistVacation Quest - Australia
download link/download disini
http://www.popcap.com/all-games