JUST ME AND ME AGAIN

Monday, February 23, 2015

KATA-KATA HIKMAH/MOTIVASI PUJANGGA TERKENAL SEPANJANG MASA 1

1. Hidup adalah tentang meninggalkan kesan, bukan untuk mengumpul pendapatan. -Kevin Kruse

2. Apa yang terkandung didalam minda manusia,dan ia mempercayainya,pasti boleh dicapai. -Napoleon Hill

3. Berusaha bukan untuk berjaya, tetapi mempunyai tujuan yang tak ternilai. -Albert Einstein

4. Dua batang jalan bercabang,lalu mengambil masa yang singkat untuk memilih jalan yang mana satu,dan yang pasti setiap jalan yang dipilih akan membawa perbezaan. -Robert Frost

5. Kejayaan yang saya nikmati adalah kerana saya tidak pernah memberi atau menerima tanpa sebarang alasan yang kukuh. -Florence Nightingale

6. Anda akan terlepas 100% daripada sasaran anda jika tidak berani mengambil resiko. -Wayne Gretzky

7.  Saya telah gagal berulang-ulang kali dalam hidup saya. Dan sebab itulah saya berjaya. -Michael Jordan

8. Perkara yang paling sukar adalah keputusan untuk bertindak, yang lain adalah semata-mata ketabahan. -Amelia Earhart

9. Tiap-tiap sesuatu membawa saya lebih dekat dengan penyelesaian dan seterusnya membuat rumusan. -Babe Ruth

10. ketentuan tujuan adalah titik permulaan semua pencapaian. -W. Clement Stone

11. Hidup ini bukanlah tentang  mendapatkan dan mempunyai, ia adalah tentang memberi . -Kevin Kruse

12. Hidup adalah apa yang berlaku kepada anda semasa anda sibuk membuat rancangan lain. -John Lennon

13. Kita menjadi apa yang kita fikirkan. -Earl Nightingale

14.12 tahun dari sekarang anda akan lebih kecewa dengan perkara-perkara yang tidak anda lakukan . -Mark Twain

15.Hidup adalah 10% apa yang berlaku kepada saya dan 90% daripada bagaimana saya bertindak balas kepadanya. Charles Swindoll

16. Cara yang paling mudah untuk menyerahkan kuasa mereka adalah dengan berfikir mereka tidak mempunyai apa-apa. -Alice Walker

17. Minda adalah segala-galanya. Apa yang anda fikir anda menjadi. -Buddha

18. Masa terbaik untuk menanam pokok adalah 20 tahun yang lalu. Kali kedua terbaik adalah sekarang. Peribahasa -Chinese

19. Suatu kehidupan yang tidak pernah diselidiki tidak akan bernilai dalam hidup. -Socrates

20. Lapan puluh peratus daripada kejayaan adalah kesabaran. -Woody Allen

21. Masa anda adalah terhad, jadi jangan buang ia didalam hidup orang lain. -Steve Jobs

22. Memenangi bukanlah segala-galanya, tetapi mahu kemenangan adalah pencetus semangat. -Vince Lombardi

23. Saya bukan hasil daripada keadaan saya. Saya adalah hasil daripada keputusan saya. -Stephen Covey

24. Setiap kanak-kanak adalah seorang artis. Masalahnya ialah bagaimana untuk kekal artis apabila dewasa kelak. -Pablo Picasso

25. Anda tidak boleh menyeberangi lautan sehingga anda mempunyai keberanian untuk melupakan pantai. -Christopher Columbus

26. Saya telah belajar bahawa orang ramai akan lupa apa yang anda katakan, orang ramai akan lupa apa yang anda lakukan, tetapi orang tidak akan pernah lupa bagaimana kamu membuat mereka merana. -Maya Angelou

27. Sama ada anda berjalan setiap hari, atau hari berlalu meninggalkan anda. -Jim Rohn

28. Adakah anda fikir anda boleh atau anda fikir anda tidak boleh, anda betul. -Henry Ford

29. Dua hari yang paling penting dalam hidup anda adalah hari anda dilahirkan dan hari anda mengetahui mengapa anda dilahirkan. -Mark Twain

30. Apa yang boleh anda lakukan, atau impikan adalah kebolehan anda,  -Johann Wolfgang von Goethe

31. Dendam terbaik adalah kejayaan terbesar. -Frank Sinatra

32. Orang sering mengatakan bahawa motivasi tidak kekal. Nah, begitu juga mandi. Itulah sebabnya kita mengesyorkan mandi setiap hari. -Zig Ziglar

33. Kehidupan mengecut atau mengembang bersesuaian dengan keberanian seseorang. -Anais Nin